Skip to content

Bits from Preseason Week 3

October 23, 2016

One. Dante Exum on what he’s learned from game film of the first few preseason games: I need to learn how to play when I’m tired. You know, that’s the biggest thing. And you know, whether it’s getting open on the cut or just, you know, being, getting to the right position, you know, that’s the biggest thing for me…

I think it’s just, you know, when you get to kind of that level, it’s like, rather, you know, we have an emphasis on getting to the corner. You know, it’s not shortcutting or anything. It’s just, you know, getting to where we’re supposed to be.

And you know, whether it’s, you know, stepping over the man to, you know, get open, you know, it’s those little things, you know, when you’re tired that you don’t do, like you know, the te–the other team can put you out of a play. So, you know, it’s just getting over that hurdle of, you know, saying I’m not tired and you know, just keep pushing.

Quin Snyder on Exum playing through fatigue: Yeah, I mean, he’s just gotta, he’s gotta play through fatigue. And a little bit of what’s happened is because we’re not entirely healthy…his minutes get extended and things like that, so.

He’s just gotta stay focused on it, and part of it right now is, you know, you can see him getting tired out there and just a question of whether, you know, you want him to try to play through it and show it to him afterwards and you know, let him see himself, or get him out, you know, and try to get him fresh.

We haven’t really had the option of getting him out as much right now…I’d like to be able to play him the amount of minutes that he can be the most effective. So you know, maybe he’s getti–gets a short breather and goes back. Maybe it’s, he gets a little wake-up call.

You know, I get into him, like, “Hey, come on,” and he catches himself. I don’t think, you know, it’s just not his habit yet to play every possession, and that’s part of, I think, his youth and the fact that he hasn’t played in a while.

Two. ♥♥♥


Three. Boris Diaw’s love for coffee makes me love him more. From the Wall Street Journal:

His influence is being felt around the team, too. Lindsey, the general manager, was a drip-coffee drinker before this season. But under Diaw’s influence, he’s already drinking several espressos per week, Lindsey admitted. Ingles himself is the proud new owner of a Nespresso courtesy of Diaw, he said.

Jazz star Rudy Gobert seemed like another logical addition to Diaw’s club. He, too, is French. Which makes it almost shocking that Gobert can’t stand the stuff. “I’m already too energetic,” he said. “If I drink coffee, I go crazy.”

Diaw is used to these heretics. Spurs guard Tony Parker, also French, likes hot chocolate. At the Rio Olympics, where he procured yet another espresso maker, Diaw’s teammates reminded him that not everyone from France is a fan of a coffee. “Some were rebellious,” Diaw said, “and got a tea.”


Four. Quin Snyder after the Jazz’s final preseason game: You know, the takeaways are that we’re a ways away. You know, and that doesn’t mean that we can’t be competitive right now, but we’re gonna have to be very, very good defensively, you know, in order to be successful…

We can’t make mistakes defensively. People are gonna hit shots. They’re gonna make plays, but you know, we can’t not communicate, and you know, leave a guy open because we didn’t talk. You know, just breakdowns like that, we just can’t afford to have. And our margin for error right now is not real large.

Five. Kinda thought this caption was going in the other direction lol:


Congrats from fans:


Six. Quin Snyder on starting the season with injuries: Yeah, I don’t wanna, I don’t ever wanna use, you know, injury as an excuse, but I do think that there’s a realism. It doesn’t mean we, you know, it doesn’t mean you can’t win.

What it means is, you have to, you know, your margin for error becomes very, very small. And I think that’s where we are. But that doesn’t mean we can’t, you know, not make mistakes. We gotta make less mistakes on defense than we’ve been making. You know, and that hopefully puts us in the game…

I mean, we can’t emphasize it more. We just gotta make sure — it’s, you know, you can go back and forth with, as a coa–you know, as a preseason, is i–you know, but I’m a believer in habits, so I just wanna see them all the time.

Seven. Quin Snyder with the Derrick Favors status update: He’s pretty much on the same track. You know, he hasn’t turned a corner where he’s able to practice or play. But hopefully making progress at the same time where, you know, I’d like to s–think sooner than later, but you know, it’s been a month now. So, it’s hard to say.

Eight. Jeff Van Gundy’s take on the Jazz this season: Everything trends differently at different times, but what you need, and as al–and have always needed is groups to fit together. And the way teams can fit together is to have unselfish players who are willing to pass and screen and move without the ball and guard and rebound, right?

So if you get an unselfish — you know, if you get your group based on unselfishness with the skill level to pass the ball, and you know, drive it and bring the extra defender to you and start playing four-on-three on the weak side, then you got a shot.

And I think that’s what Utah has. You know, they’re big. They have a lot of depth. They may not have that transcendent star, or — not maybe, they don’t have that transcendent star that you can just throw the ball to and go get a bucket, but I’m not so sure that’s absolutely necessary to be what I think the Jazz will be this year: I think they’re gonna be around that 50-[win] mark. …

I think they are a playoff team. And listen, I think one of the reasons that they’re in such good position now besides the addition of some players to add more quality depth, is because Quin Snyder has done such a great job in building up the habits and you know, their culture so that they are hard-playing. They have the right offensive habits of passing and screening and moving, and they guard you every night.

Now they’ve added some more offensive capability, and because of that, they’re gonna be able to score a little bit easier. Now, that’s still the thing to me that they’re gonna have to figure out down the stretch of games to close games out, and you never know how that’s gonna play out in the playoffs, but I’m interested to watch them there because I really like the roster Dennis Lindsey’s put together and I think Quin Snyder is a fabulous basketball coach.

Nine. The Jazz have waived Chris Johnson, bringing the roster to 15.


Given the way Dennis Lindsey has raved about him in the past, I wouldn’t be surprised to see Johnson back in a Jazz jersey down the line if a roster spot opens up. Plus, he spells his first name “Christapher,” so he has that tying him to Utah.

Ten. Unintentional Dirty Quote Machines of the Week (UDQM)
** Quin Snyder on Dante Exum’s minutes getting extended because of injuries to other players: He’s being thrust into situations because we’re not as deep as we, you know, as we’d like to be.
** Media to Exum about pick and rolls: Do you find just as much enjoyment watching guys finish…as you do when you finish?

Utah Jazz vs. Portland Trail Blazers: Opponent Game Thread Highlights

October 20, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Blazer’s Edge.

Too bad everyone is hurt for the Jazz. We won’t be able to get much of a feel for how the Blazers stack up. Jazz will probably score like 75-80 points whether we play defense or not.
Posted by squeeky on Oct 19, 2016 | 5:44 PM

Is it even still worth watching since Meyers is sitting this one out?
Posted by gg83 on Oct 19, 2016 | 6:10 PM

Is there really no way to watch this? What? Blasphemy!
Posted by AUS2PDX on Oct 19, 2016 | 6:18 PM

Streamless tonight
Posted by BlazerFanSince1970 on Oct 19, 2016 | 6:20 PM

Boo, hiss.
Posted by ParticleAccelerator on Oct 19, 2016 | 6:24 PM

Yeah, I’d love…
…To talk to the genius who let this happen. How did he pull it off?

Posted by bhenick on Oct 19, 2016 | 6:39 PM

Jazz fan here, someone said the Utah Jazz app has their radio broadcast on it
if that is of interest to you. i’m downloading it currently I’ll let ya know if it works.

Posted by Quinter is Coming on Oct 19, 2016 | 6:29 PM

Well, it says I can only listen within 75 miles of Salt Lake.

Posted by Quinter is Coming on Oct 19, 2016 | 6:31 PM

I just contacted nba league pass and they said audio is just unavailable for preseason
Posted by Henry95 on Oct 19, 2016 | 6:50 PM

Posted by BEdging4Life on Oct 19, 2016 | 6:54 PM

Mason Plumlee has not yet fouled out
I repeat, Plumlee has NOT yet fouled out

Posted by ripcitycanadian on Oct 19, 2016 | 7:02 PM

It’s a miracle!!!!!
Posted by BlazersConga on Oct 19, 2016 | 7:04 PM

It’s nice that Crabbe is trying to expand his game. I hope he doesn’t go overboard with it in games that count, but it’s good to “see”.
Posted by squeeky on Oct 19, 2016 | 7:51 PM

by “see” you mean “hear”, right?
Posted by BlazersConga on Oct 19, 2016 | 7:52 PM

Posted by pdxthomastran on Oct 19, 2016 | 8:16 PM

well, that got ugly
thanks to the Jazz for losing.

Posted by gumbypuppy on Oct 19, 2016 | 8:17 PM

If the Blazers beat the Jazz in Utah and nobody’s around to see it, do we get the W?
Posted by AUS2PDX on Oct 19, 2016 | 8:18 PM

Utah Jazz vs. Los Angeles Clippers: Opponent Game Thread Highlights

October 18, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Clips Nation.

Sorry guys, it looks like this is the one Clippers game of I think the entire season that actually isn’t on TV anywhere in the local Los Angeles region or nationally. It’s only available on NBA League Pass as far as I can tell.
Posted by jamesnisky on Oct 17, 2016 | 3:25 PM

So far I’m glad I can’t see this game.*
Posted by vickinish on Oct 17, 2016 | 6:54 PM

* This was posted sometime during the first half and it was the last comment of the thread.

Bits from Preseason Week 2

October 16, 2016

One. Quin Snyder on what’s most encouraging about the team so far: That we’re not very good. Truly. ‘Cause I hope we can be better. You know, it’s, I, it just, it makes you — I mean, it’s kinda half empty, half full. I don’t think we’ve found, you know, a rhythm yet. There’s moments. And you know, I’d like to think that means there’s room for improvement…

It’s [chemistry]. It’s also kind of a timing thing. Like, just knowing, you know, playing with, you know, it’s like football. You have a quarterback and a wide receiver. Like, they kinda have that sixth sense, you know? You throw the ball here and he’s there. We don’t really have that yet. We have a lot of “Ugh.” You know, “My fault.” “No, no, my fault.” You know, we got guys arguing over whose fault it is.

Two. Heard on the broadcast when the Jazz played the Clippers in L.A.: Possibly the worst commentary in an NBA game ever. “[Joel Bolomboy]’s father is African. Was rather intelligent. Wanted to go somewhere else to learn, get educated. Ended up in the Ukraine.”

Follow-up bad commentary, two minutes later: The foul’s on Bolomboy. That’s 1-800- B-O-L-O. M. B-O-I.

Three. Artwork by Rodney Hood. Jeremy Evans, he is not (via @utahjazz):


Four. First preseason home game, national anthem:

Five. Even the ref couldn’t believe Chris Johnson’s block (H/T @robmacrobmac):


Six. Quin Snyder on Rudy Gobert’s improved free throw shooting: There was never a time [last year] that we substituted for him in, you know, a hack-a situation, where I felt like if someone’s going to do that, we’re, you know, Rudy’s a guy and he’s one of our main guys, and we’re gonna, he’s gotta learn to make them and we’ve gotta be confident in him. So, that didn’t happen…

[This year,] I probably won’t have him in no matter how well he’s doing if they’re gonna foul…although he definitely would lobby for it. I know Rudy.


Eight. Mehmet Okur on his new position as Suns player development coach:

“Whoever wants to get better, I’m here for them,” said Okur.

The retired center had acted as a community ambassador for the Jazz in recent years, meeting with sponsors and season-ticket holders and hosting youth clinics, but he wanted more. When Watson called and inquired about his services, Okur jumped at the chance to join him. (Salt Lake Tribune)

Interesting since just two months ago, we saw Memo working out with Derrick Favors. Guess the Jazz couldn’t offer him “more.” :(

Nine. Quin Snyder, asked if Boris Diaw has him hooked on coffee yet: That was one of the reasons we traded for him. I mean, you know, I felt alone here. So, no, we’ve, yeah, there’s, everywhere you look, there’s like an espresso machine or a Keurig or you know, a Krups. I mean, we’ve got, like, every — Braun. You name them, we got them. Nespressos, I think. So, I’m — mountain-sized, you know, on his behalf. They send him, like, those free pods, and I don’t get anything.


Ten. Unintentional Dirty Quote Machines of the Week (UDQM)
** Clippers announcer: Withey’s lack of girth and strength is certainly noticeable, but he gets it inside.
** Quin Snyder on jamming a finger: First you think it’s broken. And then it feels a little better. And then it turns purple.
** Snyder on the Jazz’s 3-point attempts: I would anticipate that going up. How much it’ll go up, you never can tell exactly. It’s something we talk about and we work on, and I think we’ve seen it go up as a result of that. But if a guy comes down — you know, Joe had one the other night…I applauded it.
** Snyder on wanting players to take 3-point shots: I’m only so inspirational. So, guys gotta wanna shoot ’em, and I think we will want to more and more. We’re just kinda figuring out where they come. You know, you’re not able to anticipate when they’re coming as much.
** Craig Bolerjack to Steve Starks: These renderings get you excited, doesn’t it?
** Boler to Matt Harpring on the number of free throws shot in the Suns game: I tell you Matty, I want you to take this in.

Utah Jazz vs. Phoenix Suns: Opponent Game Thread Highlights

October 13, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Bright Side of the Sun.

Excited about the young guys
Can’t wait to watch them again tonight

Posted by AZBengal18 on Oct 12, 2016 | 2:57 PM

Alex Len sucks
Posted by CaptainFubar on Oct 12, 2016 | 4:44 PM

Len is playing like poop.
Posted by vagranttoad123 on Oct 12, 2016 | 6:14 PM

4 minutes in and not a single good looking shot.
Posted by Portuguese Barbosa on Oct 12, 2016 | 6:20 PM

A tale of two free throws…+20 Utah
Not saying many aren’t deserved, but rather we ahould expect negligent fouling from an inexperienced team.

Posted by lee4 on Oct 12, 2016 | 6:47 PM

soo ugly
Posted by Petar Gulin on Oct 12, 2016 | 6:58 PM

…let the panic begin
Posted by lee4 on Oct 12, 2016 | 7:23 PM

Utah is an experienced roster. Sure, we’re gonna look horrid comparatively.
Posted by lee4 on Oct 12, 2016 | 7:35 PM

I sure as hell hope this isn’t going to be the norm for nba refs this season.
Almost every preseason game I have watched has had 60+ free throws.

Posted by blackcaribou22 on Oct 12, 2016 | 8:13 PM

So ugly…
Posted by lee4 on Oct 12, 2016 | 8:18 PM

Utah Jazz at Los Angeles Clippers: Opponent Game Thread Highlights

October 11, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Clippers Blog.

This was the whole game thread.

Bingo Anderson !
i think he can be starting 3 for us

Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 8:26 PM

good Defense wes
Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 8:39 PM

Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 9:09 PM

Mo took another Charge.. i like that
12 pts by mo ! MO BUCKETS

Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 9:27 PM

20 secs to go … AUSTIN WAS FOUL …. hit a 3 and send this game into OT … LOL

Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 10:05 PM

Posted by NesbyBingo1999 on Oct 10, 2016 | 10:09 PM

Bits from Preseason Week 1

October 10, 2016

One. Utah Jazz, first preseason game, national anthem:


Two. :) :) :)



Good to see Brad Jones there as well.

Three. Guess we know what (who) this deleted caption is about now…



And a response to that last tweet:


Four. Some fantastic responses:



Five. The worst collision between an NBA player and a padded chair ever. #hyperextendedknee


Looks like that lady wants to play the bongos on Dante’s badonkadonk.

Six. Joe Ingles on why he opted for a layup instead of throwing it down against the Suns: Well, Gordon [Hayward] did it a couple plays before, I think, so I didn’t want to, first of all, I didn’t want to show him up. He’s obviously the face of the team, and if I do that, and then it kinda makes him look bad. So, that was the first reason. Yeah, I’m more about Gordon getting all the praise.

And, I mean, you can’t give all your tricks out in preseason. It’s only preseason. I’m not gonna go and hammer it down and — do you know, next time when I’m in that same situation, the guy’s gonna think I’m gonna lay it up and it’s gonna be a nasty poster of him in Slam Magazine or whatever those basketball magazines are called…I might just rip my jersey off and throw it in the crowd and just walk back to the locker room.

Seven. Per Ingles, Boris Diaw’s dream is to sail around the world one summer after he retires. In the winter, he may just get a place in Park City to ski, which he loves but hasn’t been able to do since turning pro.

Ingles, meanwhile, is hopping on the first plane back to Australia when he retires.

Eight. Dennis Lindsey on the injury of Gordon Hayward: Things happen. Look, this, it’s basketball. It’s dynamic. There are large bodies moving very fast…I was joking a little bit with Steve Starks that we had a great run with John [Stockton] and Karl [Malone] where we didn’t have any injuries for 18 years, and now we’re, we’ve had ours in spades here.

Lindsey on how Hayward got hurt: There’s a little conjecture on what happened. We think, potentially, that it was caught in someone’s jersey, which does happen.

Nine. Rudy Gobert on his improved free throw shooting: I just made 25 in a row again today, so feeling good. You know, just shooting with confidence, and my percentage gonna go way up this year…I’m shooting about 90 [percent] in practice.


While we’re talking about Gobert:


Ten. Unintentional Dirty Quote Machines of the Week (UDQM)
** Craig Bolerjack during the pre-game show before the first preseason game, already in mid-season #UDQM form: When we come back, Kristin Kenney gets the inside slam from Quin Snyder.
** Craig Bolerjack: Bender got bent over.
Matt Harpring: He’s flexible though. (H/T @SLCJuanB)
** Matt Harpring, one more time: Bender, bent over.
Bolerjack: Boy. Both ankles turned on him.
Harpring: Basically … (both start laughing)
** Joe Ingles on changing twins’ diapers: Renae obviously can’t do that by herself. So, I’m, yeah, when, obviously when I’m here, I’m all in there.
** Ingles on George Hill: I shoot with him every day.
** Dennis Lindsey on Hayward’s injury: There’s a lot of things he can do with his lower half and certainly his right hand, which is his dominant hand. (H/T @5kl)
** Dante Exum on reacting vs. decision-making: You know, I was getting there, and it was like, “OK, I got a shot. Should I shoot it? No. OK, I can drive it.”…No, I can’t drive it, and I pull it out. I got nothing.

Utah Jazz at Phoenix Suns: Opponent Game Thread Highlights

October 6, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Bright Side of the Sun.

The jazz broadcast is the one on nba tv, so you might just have to deal with it
Posted by acommoncreeper on Oct 5, 2016 | 7:07 PM

they’re okay
but if they call Earl “the bulldog,”…

Posted by RebUCLAwriter on Oct 5, 2016 | 7:10 PM

How you gonna let Rudy Gobert get 8/4 in 6 minutes, Alex?
Posted by 3 2 1 For 3 on Oct 5, 2016 | 7:23 PM

Because Gobert is a stud.
Posted by BlindSquirrelsFindNuts on Oct 5, 2016 | 7:26 PM

I firmly believe that Rudy Gobert is the 2nd best Center in the NBA behind KAT
Posted by CaptainFubar on Oct 5, 2016 | 8:10 PM

This is wrong on so many levels.
Posted by jack’s complete lack of surprise on Oct 5, 2016 | 8:13 PM

Right now Cousins is the best hands down.
In three years, you may be right.

Posted by Dragan Nkemdiche on Oct 5, 2016 | 8:18 PM

Warren and Chriss are wearing the same exact hair and it confuses me.
Posted by Dragan Nkemdiche on Oct 5, 2016 | 8:11 PM

Gobert 10-10 FT, wtf
Posted by gooooPHX on Oct 5, 2016 | 8:12 PM

These Jazz commentators are talking about Heyward like he is Lebron or something.
Posted by Dragan Nkemdiche on Oct 5, 2016 | 8:50 PM

In their defense, he is the best player they have had in a while and, he does fill up the stat sheet. In past years stop Heyward beat the Jazz. Not so much anymore.

Posted by Dan_Conway on Oct 5, 2016 | 9:02 PM

Utah looks like a complete team
top-5 team in the West hype is warranted

Posted by desertfulloffiya on Oct 5, 2016 | 9:04 PM

Those defense chants are artificial
Was at the game yesterday and it was so out of place since the stadium was empty… Any other teams that have fake defense chants?

Posted by 3 2 1 For 3 on Oct 5, 2016 | 9:12 PM

LOL. We didn’t when D’Antoni was coach.
Posted by suns68 on Oct 5, 2016 | 9:14 PM

Utah Jazz at Portland Trail Blazers : Opponent Game Thread Highlights

October 4, 2016
tags: ,

Today’s Opponent Game Thread host: Blazers Edge.

Meet the new starting lineup
same as the old starting lineup

Posted by two4larue on Oct 3, 2016 | 6:26 PM

Now featuring more bench!
Posted by hoodieNation on Oct 3, 2016 | 6:41 PM

Thing that I completely forgot:
Joe Johnson is apparently on the Jazz now.

Posted by AUS2PDX on Oct 3, 2016 | 6:26 PM

Yeah, they have a sneaky stacked roster.
No big stars, but tremendous depth 1-12.

Posted by Roy Wonder on Oct 3, 2016 | 7:05 PM

Yeah they do!
I forgot they got George Hill as well!

Posted by AUS2PDX on Oct 3, 2016 | 7:06 PM

Hey, did you guys notice this is our bench?
My God, so this is what having depth is like? It feels so good.

Posted by akimbonautilus on Oct 3, 2016 | 7:31 PM

I like Ingles. He seems like he drives a Camaro and blasts Foreigner.
Posted by RipCityLifer! on Oct 3, 2016 | 7:40 PM
“I like Ingles. He seems like he drives a Camaro Maloo and blasts Foreigner Cold Chisel.”
Posted by Blazin’ in Sydney on Oct 3, 2016 | 8:06 PM
I’m gonna be chuckling at this for the rest of the game.
Posted by bhenick on Oct 3, 2016 | 8:14 PM

We are deeeeep this year
Posted by AUS2PDX on Oct 3, 2016 | 7:47 PM

We are all conditioned to hold our breath when the bench comes in
This will take a while.

Posted by mrsbro on Oct 3, 2016 | 7:51 PM

Jazz look like a decent team too
We’ll see how they develop

Posted by gumbypuppy on Oct 3, 2016 | 8:28 PM

they look like a decent team without a go to guy…just like always
their defense could put them in the playoffs though

Posted by skott75 on Oct 3, 2016 | 8:30 PM

So, who wants to recap the game for me so far
Posted by KingWes on Oct 3, 2016 | 8:30 PM

first it was bad, then it was good and then utah forget they were playing basketball
now layman is dropping dimes

Posted by Eat Politicians on Oct 3, 2016 | 8:32 PM

they picked up Diaw too?
Posted by akimbonautilus on Oct 3, 2016 | 8:34 PM

no one can pick up Diaw
no one

Posted by Eat Politicians on Oct 3, 2016 | 8:35 PM

You only set up an espresso machine nearby and hope the aroma motivates him to move.

Posted by ParticleAccelerator on Oct 3, 2016 | 8:37 PM

I been saying this but D. Favors is EASILY a top 5 PF
Posted by KingWes on Oct 3, 2016 | 8:38 PM

he’s very high on my list of who I would love to trade for
of course I doubt the Jazz would ever break up this great core

Posted by akimbonautilus on Oct 3, 2016 | 8:39 PM

Maybe they’ll love Trey Lyles so much that…..nvm
Posted by KingWes on Oct 3, 2016 | 8:44 PM

Stiemsma looks like a call center technician.
Posted by ParticleAccelerator on Oct 3, 2016 | 8:57 PM

or a middle school gym teacher
Posted by skott75 on Oct 3, 2016 | 8:58 PM

When the heck did we sign Greg Steimsma lol
Posted by KingWes on Oct 3, 2016 | 8:59 PM

I think he just showed up in blazer gear
And everyone shrugged

Posted by hoodieNation on Oct 3, 2016 | 9:01 PM

this is how is happened
Posted by Eat Politicians on Oct 3, 2016 | 9:01 PM

We might actually still lose lol
Posted by pdxthomastran on Oct 3, 2016 | 9:10 PM

our fourth string is horrible!!!!
Posted by skott75 on Oct 3, 2016 | 9:10 PM

4th string going to hold this lead. Jazz are gonna be MAD
Don’t we face them again in preseason even before opening night? They’re going to be sick of us.

Posted by conspirator5 on Oct 3, 2016 | 9:15 PM

Idk if Jerrett is the goat, but i’m pretty sure
Posted by AUS2PDX on Oct 3, 2016 | 9:15 PM

Posted by Eat Politicians on Oct 3, 2016 | 9:16 PM

Bits from Training Camp

October 2, 2016

One. ICYMI, Oct. 1 was International Coffee Day.


Two. Quin Snyder on what’s the most important thing in the first few days of camp: Our habits…It’s been the case, you know, for a couple years now. And hopefully they’re further along, but we can’t do anything without those. And I don’t care how talented, how long, how quick, how athletic. If you’re not connected — and that’s what those things do.

The training is the thing that connects you, defensively. And your system helps you do that, ’cause it creates clarity. But that’s where it’s at, you know? And we gotta work on them and grind on them until they’re at the level that I want them. …

I want to rebound better. You know, I wanna defensive-rebound better. And there’s some things that, you know, we’ve spent a lot of time looking at film, and analyzing that, and figuring out ways that we can do that better, particularly at the end of games. You know, that would be one thing.

You know, we’re gonna play more pick and roll in transition. You know, I think that makes sense with some of the different personnel that we have at the point and the four too. So, I’d like to see that system evolve.

Snyder on Joel Bolomboy: He’s done everything you want…and then some. He’s the guy you gotta kick outta here. He’s probably still here. Even though I’m [here] late, he’s probably here.

Snyder, asked how he’s evolved as a coach: I know how to get to arena…More importantly, when I get to the arena I know how to find the locker room. Which, if it’s not a basketball game, I still have no idea where I am. I tried to go to a [Coldplay] concert, and I got lost.

Three. Dante Exum on what he learned sitting with the coaches during games last season: I learnt a lot. You know, I think the most important thing was, you know, in terms of running a team.

Just being next to a coach and you know, them coming down running a play, I get to see what Quin’s doing when he’s, you know, turning behind the coaches and what plays they’re trying to run, and just the style of play they’re trying to, you know, put out on the floor.

So, you know, as much as I can learn that and put that on my head, I don’t need to look to the coaches when I’m out on the floor.

Four. Speaking of Dante Exum:


Dennis Lindsey, asked if Joe Ingles is too mean to Exum: It’s the big brother, little brother deal. I don’t think it helps that Dante had Joe’s picture up as a young player and [Ingles] was his idol. I think Joe totally takes advantage of being Dante’s idol in his youth. So, there’s no question there’s some mean-spirited antics going on.


Bonus Lindsey quote on Exum: This should be his junior year in college.

Five. Joe Johnson on what the team is working on: Just, you know, talking and communicating on both ends of the floor. I think that’s the biggest key at this point. You know, I think we got a lotta guys that are pretty reserved, and you know, kinda quiet. So, we tryna bring the innerness out of them.

Six. Gordon Hayward on getting through the monotony of two-a-days: You know, when I was a rookie, Raja Bell told me, “You gotta turn the pro switch on. You just gotta turn it on and go to work.” So, you know, you’re here for two hours, whatever it is, three hours. You just gotta turn it on and just focus, try to focus for those [hours]. And you know, when you do that, usually it takes care of itself.

Seven. This makes me want to Crying Jordan myself:


Jason Kidd on having John Stockton at camp: The way he played, the right way. You couldn’t ask for a better person to learn from.


Malcolm Brogdon: Having him here is really a great opportunity, and I’m just trying to listen. He thinks slowing down, being more patient, and — he calls it “professional patience.” Being very deliberate about your movements, about your cuts, and about the pace at which you play.


Matthew Dellavedova: It’s been awesome listening to him and just being able to talk the game with him. And he’s so passionate about it and has so much knowledge. Just to try to soak up as much of that as possible has been great.


Eight. Quin Snyder, asked if the team has talked further about the social injustice movement with the first game coming up: You know, the important thing, I think, to our team is, that, the recognition that, you know, there has to be a collective effort, and awareness, to make progress…

I think the context is important. An–I, you know, I think you can be reverent and respectful of the flag and also sensitive and aware that there are things in this n–country that have to improve; you know, race relations being one of them.

So, it’s something that, you know, our guys, we, everyone can handle and talk about individually. I think everybody’s got an opinion and a perspective. And it’s not something I want to get into, kind of, analyzing beyond that.

If a guy wants to express himself —

Like I said, it’s not something I’m gonna get into analyzing beyond that. I, we were, you were trying to create a hypothetical situation and there isn’t one for us right now.

Nine. Brought to you by the Jazz’s flagship radio station…

PK to Joe Ingles: A guy from Australia who runs around bopping with kangaroos is making fun of what I wear…Do I go to Australia and make fun of the natives down there? No, Joe. You’re still a guest in our country, buddy…I’m telling you, if Trump gets elected, I’m gonna build a wall around Australia.

Ten. Unintentional Dirty Quote Machines of the Week (UDQM)
** George Hill on Gordon Hayward: He’s just a big, you know, he’s kinda like a, our cherry on top of the ice cream. So, you know, we have to be the whipped cream and the shake. So, he’s the top.
** Hill on the first practice: I don’t think we’re at a point now where we need to just be banging each other all around.
** Quin Snyder on Joe Johnson’s defense: Joe showed us something…and I knew he, we would. I’ve been teasing him about him. He’s been giving me a hard time. But it’s nice when you got a veteran guy like that that embraces everything that you want.
** Snyder on getting to know Derrick Favors: You know, it hasn’t, like, been hard for me with Fav. It’s just, usually there’s a process.
** David Locke on the 25-free-throws-in-a-row bell at the practice facility: How was ringing the bell?
Favors: It was great. It was my first time doing it. It was great.
** Boris Diaw on his fading athleticism: Well, I got some, but usually you see, like, twice a month, maybe?
** Joe Ingles on his wife flying over from Australia with their twins: Yeah, she’s just doing it by herself. She’ll be all right. No, no, no. Her mum’s coming.
** Dante Exum on the high school scrimmage: Hopefully, we made some Jazz fans tonight.
** Snyder on his impressions of the scrimmage: Well, we were excited, and that got us going fast…I think when guys feel like, hey, we’ve been practicing and practicing, and i–and now it’s — you know, it’s like getting your ticket punched. You get to, you know, go on the ride.

One last *sob* for the road:


%d bloggers like this: